Mikor kitaláltuk, hogy a
Fertő-tó környékét barangoljuk be idén, és lefoglaltam a szállást, egyértelmű
volt mindkettőnk számára, hogy visszük majd a bicikliket. Aztán eljött az
április, mikor hétéves kislányomnál egy bőrbetegséget diagnosztizáltak, amire
egy komoly gyógyszert kell szednie hónapokon keresztül. Ez nem is lett volna
gond, ha ez a gyógyszer nem tenné fényérzékennyé őt… szomorúan vettük
tudomásul, hogy a biciklizés: elmarad. Nem kell ugyanis nagy országismeret
ahhoz a tényhez, hogy a Fertő-tó környéke bizony nem hemzseg az árnyékos
helyektől. A fényérzékenységet márpedig komolyan kell venni Aztán a júniusi kontrollvizsgálaton a bőrgyógyász doktornéni annyira
elégedett volt az eredménnyel, hogy megengedte nekünk a nyaralás ideje alatt a
gyógyszer szüneteltetését!! Az utolsó pillanatban tehát zöld utat kapott mégis
a tervünk. Szó szerint az utolsó pillanatban, az indulás előtti utolsó
munkanapon elmentünk az otthonunkhoz legközelebb eső utánfutó-bérlést biztosító
céghez, ahol épp akkor(!!) szabadult fel a legolcsóbb utánfutó, ami nekünk elég
is volt. Hát, mit mondjak, nagyon örültünk. Tetőbox mindig kell (legalábbis
mióta hatan majd heten lettünk), idén is szereztünk, de utánfutót először
béreltünk, s először használtuk a másfél éve felszereltetett vonóhorgot. Izgultunk
rendesen.
S hogy miért nem egy
egyszerű bicikliszállítóban gondolkodtunk? A biciklis utánfutó miatt kellett
feltétlenül a hely. Ezt idén a két apróság miatt még nem tudtuk itthon hagyni.
A másfél éves ugyan még tudott volna utazni a „helyén”, ahol hétköznap is ül,
mikor idehaza biciklizünk, de a 3,5 éves fiúnk már inkább határeset egy ilyen
hátsó üléshez. Nem csak azért, mert termete a megengedett súly közelében van,
hanem azért is, mert tudtuk: ha megyünk, alvásidőben is megyünk majd. Aludni
pedig a Croozerben (ez a 2010-ben használtan vásárolt biciklis utánfutónk
márkája) igen kényelmesen lehet! Sőt, a kicsik mögé, a csomagtartóba még a
teljes napi csomagunk is befért, volt, hogy a hűtőládánk is jött velünk, benne
a napi ebéddel. Vagy a 3,5 éves fiúnk futóbiciklije. Nagyon, tényleg NAGYON jón
döntésnek bizonyult mind a két utánfutó, a biciklis és az autós utánfutó
elvitele illetve bérlése.
Kigördülünk, indulás otthonról. |
Jelenleg gyerekeink
életkora 11.5, 10, 7, 3.5, 1.5. Ilyen korú gyerekekkel mi nem gondoltunk napi
10-15-20 kilométernél többet kerekezni, még akkor sem, ha sík a táj és
legálisan lehetünk napon a gyógyszerszünet miatt. Nem teljesítménytúrázni
indultunk, hanem nyaralni, barangolni. Ezért azt csináltuk, hogy előző este
vagy aznap reggel átbeszélve a napi programot, mindig eldöntöttük, hogy
biciklizős, utánfutós napunk lesz-e vagy sem. Voltak napok, amikor csak helyben
bicikliztünk Hegykőn – ilyenkor a kicsi az ülésében ült és a 3.5 éves a
futóbiciklijén jött mellettünk.
Hegykő határában, futóbiciklivel |
Volt, hogy a futóbicikli a célállomáson került elő. |
És voltak olyan napok, amikor az utánfutóra
rögzítve a bicikliket, hosszabb útra indultunk. Ilyen úti cél volt például
Illmitz, Apetlon és környéke vagy a Podersdorfi napunk, de a
Mörbisch-Fertőrákos túránkra is így mentünk. Ezek a helyek vannak olyan
érdekesek, hogy biciklivel megismerjük őket, de túl messze voltak a
szálláshelytől ahhoz, hogy ekkora gyerekekkel végigtekerjünk minden egyes nap,
csillagtúraszerűen. (A körtúra öt ekkora gyerekkel szóba sem jött még idén.)
Azért ezt a műfajt mindenki élvezi...! |
Alvószünet, szandál félig eltávolítva. :) |
Biciklik a hajón: úton Fertőrákosról Mörbischbe a Drescher Line járatán. |
Ami kellett az utánfutós
kalandhoz: több masszív heveder, valamint különböző hosszúságú gumipókok – ez
utóbbiak elhagyhatóak, a heveder százszor fontosabb, ezekkel tudtuk rögzíteni
úgy a bicikliket, hogy álltak, mint a cövek! Hogy se a bicikliknek, se az
utánfutónak ne legyen maradandó sérülése, férjem még itthon (az idén úgysem
használatos) trambulinunk puha védőhengereit rárögzítette az utánfutóra.
A lepakolás gyorsan ment,
mikor valahová megérkeztünk, kb. 10 percre volt szükségünk az induláshoz, és
ebben az is benne volt, hogy amíg a fiúk lepakolták a bicikliket, én sorra
mindenkit bekentem fényvédő krémmel. Visszainduláskor kellett kicsit
türelmesebbnek lenni: az utánfutóra felpakolás és a biciklik szakszerű
rögzítése több időt vett igénybe, 15-20 perccel kellett számolni. A gyerekek
nem bánták, beszálltak a kocsiba és zenét hallgattak, míg mi végeztünk.
Ilyenkor már elég fáradtak voltak ahhoz, hogy csak nézzenek ki a fejükből. Volt
olyan is, hogy mire mi beszálltunk az autóba, valamelyikük elaludt. :)
Ebéd az árnyékban - mikor a hűtőtáska is előkerül a biciklis utánfutó csomagtartójából. |
Miért érte meg nekünk ez
a sok áldozat, a sok pakolás, a plusz anyagi teher (pl. utánfutó bérlése)? A
válasz nagyon egyszerű: bringával felfedezni a tájat teljesen más minőség, mint
autóval barangolni. Különösen igaz ez nemzeti parkokra, világörökségi
helyszínekre. Ugye a Fertő-tájon mindkettő van: nemzeti park és világörökségi
kultúrtáj. Kezdő kerékpáros barangolóknak pedig tényleg ideális ezen a
környéken kipróbálni magukat.
Ezt a tájat autóból nem is láthattuk volna! A védett környékre gyalog, biciklivel vagy lovon lehet bemenni. |
A terep nagyjából lapos, a Kisalföld folytatásáról beszélünk,
kivéve a tó nyugati oldalát, de az emelkedők ott sem vészesek. A települések
sorra követik egymást, mindenhol van valami szépség, valami látnivaló. És a
falvak, városok fel vannak készülve a kerékpáros turistákra, nem csak pihenők,
de szervízek, bérlési lehetőségek sora várja itt a bringásokat.
Bár nem gondoltuk, hogy ekkora jelentősége lesz, de július első felében
nyaralni ezen a tájon azért is jó, mert az ausztriai és a német iskolákban még
nem köszöntött be a nyári szünet, így nem kell a német ajkú családok tömegével
számolni. Látszott is némely településen, hogy már nagyon készülnek a szezonra,
de ezt az időt még nem számítják annak: építkezések, felújítások utolsó
simításai zajlottak. A magyarok ugyan már feltűntek, de az igazi dömping még
csak ezután érkezik…
És egyetlen dolog, amit másként csinálnánk: hétéves kislányunknak nem a kiskerekű, hanem a minimum eggyel nagyobb méretű biciklivel kellett volna jönni. Persze, tudom, ez a 14'-es bringa a rózsaszín... de szegény nagyon megszenvedte a hosszabb túrákat, sokkal többet tekert, mint mi, a nagyobb kerekű biciklikkel. Legközelebb bölcsebbek leszünk!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése