2024. július 6., szombat

Balatonfüredi csemegék szemnek és szájnak: kortárs művészet és gasztronómia

Barátnős nap... nagyon, de tényleg nagyon ritkán engedhetem meg magamnak, hogy eljussak egy egész hétvégi napra valahová valakikkel, akik nekem fontosak, és nem a családom tagjai. Viszont most felmerült, hogy nem fizikai ajándékot adunk a szülinapos ünnepeltnek, hanem az időnket: egy napot a Balaton partján. Nekem amúgy is ez az elsődleges szeretetnyelvem, a minőségi idő. Ez a nap tehát tényleg ajándék lett - és elhihetitek, nem csak az ünnepeltnek lett az, hanem nekünk is. Hogy miért? Természetesen egyrészt a jó társaság miatt, másrészt azért, mert az évfordulós barátnőnk "helyi" (a közelben van nyaralója), és pontosan tudta, mit kell nekünk megmutatnia, és hol fogjuk a legminőségibb ételt kapni. Ezért születik most ebből az egyébként számomra nagyon személyes élményből mégis egy poszt a blogra - ugyanis a pozitív tapasztalatokat el kell mesélnem, hogy Ti is átélhessétek!

Balatonfüredre egy expressz vonattal érkeztünk ketten a szombat délelőtti órákban- vigyázat, helyjegyet kell váltani, és egy zsúfolt nyári napon egyáltalán nem biztos, hogy aznap reggel még lesz szabad helyjegy, szóval érdemes előre megvásárolni neten. Barátnőnk már várt minket az állomáson. Egy gyors átöltözés, szusszanás, mosdózás a nyaralóban, majd irány Füred belvárosa! Parkolás nem könnyű műfaj a város ezen részén, bizony, sokat kacskaringóztunk, míg találtunk egy üres helyet...

Mindhárman rajongunk a művészetekért, és különös vonzalommal szemléljük a kortárs kiállításokat. Mivel ezt a rajongásunkat a családtagjaink nem minden esetben tolerálják, extra öröm, ha értő társasággal osztozunk az élményen. Először a Vaszary Villába sétáltunk be, néztük meg, mi az aktuális kínálat. A Kassák kiállítás láttán úgy döntöttünk, inkább a Modern Műtár felé vesszük az irányt, mert csak egyetlen kiállítás alapos megismerésére volt időnk, és a kettő közül inkább az utóbbit választottuk.

A Vaszary Villa gyönyörű kertje...

...és maga a villa.

Szerencsére a két múzeumi egység mindössze néhány lépésre található egymástól, így a Kerektemplom mellett elhaladva már ott is voltunk a gyönyörűen felújított villaépület bejáratánál, hogy megcsodáljuk Szöllősi-Nagy András és Nemes Judit magángyűjteményét, melyet most néhány hónap erejéig a nagyközönség elé tártak. Képes beszámolóm a kiállításról:

A MoMű két épületét egy modern folyosó köti össze.

A bejáratnál a recepció egyben múzeumshop is.

A gyűjtemény tulajdonosai.
Innen is köszönjük
ezt a páratlan értéket!!

Azt hiszem, mindhármunk nevében mondhatom, hogy a
Képek Játéktere kiállításrész nyerte el legjobban tetszésünket.

A tetőtérben Vera Molnár kiállítás.
Nehéz a képek közül választani...
Magamnak majdnem mindent befotóztam!

Részlet az egyik felújított múzeumi
épület belső tereiből.

Balatonfüred Tourinform Irodája csodálatos, parkos környezetben,
egy gyönyörű villában kapott helyet.

Erősen ebédidő lett, ezért Balatonszőlős felé vettük az irányt, hogy megkóstoljuk a környék egyik legjobb ár-értékarányú étteremében az idényjellegű finomságokat. Ez a kiváló bisztró egy szőlő- és mandulafabirtok közepén található, talán előbb volt szálláshely, mint étterem, de ma már abból is a jól menő, visszatérős típussá érett. Casa Christa néven találjátok meg térképen, honlapon Magyarország első "agroturismo"-ját.

Megérkeztünk! Hello Casa Christa!

A teraszon kértünk helyet, a napvitorlák árnyékában ücsörögtünk.

Foglalni kellett asztalt, mert bizony nagyon népszerű a hely!

Házi kovászos uborkakrémleves

Jajjj, nem emlékszem, mi volt pontosan
ebben a csodás főételben, gomba és csirkemell
biztosan... ma már nincs az étlapon, sőt, lehet,
hogy napi ajánlat volt? Mindenesetre
mennyi ízekről tudok beszámolni...!

Ínyenc desszertfalatok.

Belső tér

Belső tér másik szemszögből

Hangulatos terasz, távolban a Balaton.

Barátnők

Hangulat

Gyertek el egyszer, és próbáljátok ki!

Az egyik esti vonattal viszonylag emberi időben visszatértünk a fővárosba, és megállapítottuk, hogy egy-egy ilyen önmagunkat és egymást idővel, beszélgetéssel megajándékozó nap igenis jár nekünk olykor-olykor!

Szeretnél havonta friss, tartalmas információkat kapni barangolásainkról, kirándulásötleteinkről, múzeumlátogatásainkról, jó szállásokról? Iratkozz fel hírmagazinunkra: