2024. július 8., hétfő

Tündérrózsa vendégház finomságokkal és élményekkel. Poroszlói szállás-, étel- és programajánló

Poroszlóra idén májusban munka miatt érkeztem, szállásfejlesztési konzultációra voltam hivatalos. Andi, a Tündérrózsa és a Hattyú vendégházak tulajdonosa felismerte, hogy haladni kell a korral, s ezt a zsákutcák nélküli, "jól haladást" beszéltük át a több órás megbeszélésen. Mikor viszont hetekkel később immáron saját magánakciónkkal, szállás ügyben egyeztettünk, boldogan mesélte, hogy mennyi mindennel jutott előrébb a májusi állapotokhoz képest, és magam is örömmel konstatáltam a látványos változtatásokat. Szállás szempontból Férjemmel kettőnknek tökéletesen ideális volt a Tündérrózsa pici, hátsó házikója. Mert végre, végre a nagyszülőknek hála kiszabadultunk, kettesben, néhány napra. Irány a Tisza-tó, irány Poroszló! Ebben a bejegyzésben összesített poroszlói élményeinket olvashatjátok.

Szállásajánló - hol aludj Poroszlón?

A Tündérrózsa vendégházban több dolog is nagyon jó, sorolom.

1. Elhelyezkedés. Poroszlón belül abszolút a központban található, konkrétan a heti piac melletti kis utca elején. A strand, az Ökocentrum, a fagyizó, a pizzázó, bolt, éttermek, mind néhány percnyi gyaloglásra vagy tekerésre vannak. Ami nem utolsó szempont szezonban, hiszen a parkolás Poroszlón, mint ahogy manapság mindenhol: drága. A Tündérrózsa zárt parkolójában a vendég leteszi az autót, és megteheti, hogy legközelebb csak akkor ül bele, ha hazaindul. Gyalog, bringával mindent pár perc alatt elér.

2. Hatalmas kert. A Tündérrózsa óriási, gondozott kerttel rendelkezik, a gyerekek tudnak hátul focizni (van focikapu), röpizni, tollasozni vagy tengózni, mindkét lakóegységnek adott a saját tűzrakó és kényelmes hintaágy, óriási kültéri asztalok fedett helyen.

Árnyas, védett udvar az utca felől. Két kocsi kényelmesen
be tud állni a zárt kertbe egymás mellé!

Az XL ház terasza és hintaágya, háttérben a zárható bringatároló.

A mini háznak is van saját, fedett kiülője és hintaágya.

Kerti sütögetőhely, tüzifával

3. Nagycsaládos méretek és családbarát ár. Ez a vendégház nem felsőkategóriás prémium, hanem egyszerűen berendezett, ezért átlagemberek, hétköznapi utazók számára is megfizethető kategória. A nagy, XL házban 10 ember, a kis házban maximum 4 ember tud kényelmesen megaludni, plusz a Hattyú vendégházban (a falu másik részén, nyaralóövezetben) még 10 ember. Tehát ez összesen akár 24 fő, de a két ház vendégei ritkán adnak ki egy csapatot, mivel nincsenek közel egymáshoz.

Mi a mini házat teszteltük, ez az egyik szobácska.
A nagy ház szobái hasonlóak, csak nagyobbak. A falakon
mindenütt természetfotók a Tisza-tóról.

Konyha-étkező. Háttérben EB meccs a TV-n. :)

4. Kedves fogadtatás, tapasztalt vendéglátó, mindennel felszerelt ház és kert. Andi nem ma kezdte a szállásadást, rengeteg a visszatérő családja belföldről és külföldről egyaránt. A Tisza-tó szerelmese, férje helyi születésű, úgy ismeri a tavat, mint a tenyerét, ő pedig a Jászságból jött ide férjhez, és azóta is őszintén, rajongva szeret Poroszlón élni. Mindent ismer, tud személyesen ajánlani bármit, ami érdekel, ad prospektust, térképet, szóbeli leírást mindarról, amit tudnotok kell és érdemes. Andi nem csak egy egyszerű szállásadó, hanem igazi vendéglátó, próbál mindenre gondolni és mindenben vendégei segítségére lenni. Ez a tulajdonság, higgyétek el nekem, aranyat ér.

Azonnal ellátott minket Andi minden helyi tudnivalóval,
prospektussal és térképpel.

5. Reggelizési lehetőség a szomszédban! A Füzes Sajtműhelyről a következő bekezdésben fogok áradozni. :)

6. Állandó vendég az udvaron: a gólya. Ő fogadott minket érkezésünk estéjén. A közelben lakik, és hozzá van szokva az emberi jelenléthez.

Étkezési lehetőségek - mit egyél Poroszlón?

Füzes Sajtműhely: reggeli a szomszédban és sajtkülönlegességek vásárlási lehetősége. A világ legkényelmesebb megoldása, hogy egy kései ébredés után kézenfogva sétálunk 20 m-t, és már teszik is elénk a reggeli étlapot. Komolyan mondom, egy szállodában többet kell gyalogolni az étteremhez! A Füzes Sajtműhely tulajdonosai Debrecenből költöztek Poroszlóra, hogy kizárólagosan a sajtokkal foglalkozhassanak. Egy kántorlakot vásároltak meg, itt rendezték be konyhájukat és lakáséttermüket. A reggeli mindkét reggel, mikor teszteltük, egyszerűen szavakba nehezen önthetően csodálatos volt. Biztos hozzájárult az élményhez, hogy végre nem mi szolgáltuk ki a reggelit, hanem mielénk rakták a kész ételt, de az ízharmóniák... hosszasan tudnék mesélni arról, hogy nem hétköznapi ízekkel találkoztunk itt, és bocsánat, hogy ezt mondom, de köze nincs egy szállodai svédasztal kínálatához. Ez sokkal magasabb szinten van. Mindkétszer megkóstoltuk egymás reggelijét is, szóval összesen négy étekről tudom ugyanazt a véleményt mondani. A tulajdonosok maguk szorgoskodnak a konyhában, maguk szolgálnak fel, és szívvel-lélekkel készítették össze nekünk a hazahozott finomságokat is. Szívből ajánlom, hogy próbáljátok ki a Füzes Sajtműhelyt!

Ez a parketta...!

Poroszlói Rétesház: A főút mentén találjátok, ahogy elhaladtok az Ökocentrum mellett, de még a híd előtt. Külön parkolója van, de előfordulhat a teltház, így lehet, hogy csak a közelben lehet megállni. Mi bringával érkeztünk, és első reggelinket itt fogyasztottuk el. Olyan jól laktunk, hogy estig nem kívántunk komolyabb kaját! Ebédelni is simán tudtok az itteni kínálatból, mert a betyár batyu teljes értékű ételnek számít, hát ha még néhány rétessel fojtjátok le... Sajnos nem olcsó a hely, de minőségi finomságokat fogtok kapni a pénzetekért.

A Rétesház udvara

Betyár batyu

Sarokház Curkrászda: mikor rákerestem a Tisza-tó legjobb fagyijára, ezt a helyet adta ki a net. :) 5-6 perc séta a szállástól, bringával 2 perc. Leültünk a teraszra, és csendben élveztük az ízeket. Nem fogtam vissza magam a négy gombóccal, persze, ha gyerekekkel vagyunk, sosem ragadtatom el magam ennyire. MINŐSÉGI fagylalttal egyszerűen le lehet engem venni a lábamról, megremegek, elgyengülök, kész, végem. A jó fagyiért képes vagyok kilométereket utazni és igen, várni is. Inkább nem eszem egész évben fagyit, csak néhányszor, de az jó legyen. Nos, a Sarokház 4 gombóca hamar elfogyott, és mentem volna még egy körért, de azért a józan belátás ténye (a fürdőruhás beach body-ra gondolás) segített visszafogni magam.

Élmények, programok - mit csinálj Poroszlón?

Ökocentrum: 10 éve jártunk itt, akkor még csak 3 gyermekünkkel. Azt a cikket itt tudod elolvasni. Sokminden nem változott, a játszótéren pl. nem lett sokkal több árnyék sajnos, de az óriásakvárium ugyanannyira lenyűgöző, mint akkor volt, és az Ökocentrumban tanulható, átélhető dolgok mennyisége sem csökkent! A séta a hatalmas területen igazán felüdítő, az állatok gyönyörűek. A jegyet a 3D vetítéssel kértük, de a csónaktúrára nem fizettünk be, hiszen másnapra volt foglalásunk a Szitakötő túrára (ld. következő poszt).

Ökocentrum

Gyerekek kedvenc játszótere, a ladikos!

Ladikom, de ladikom...

Ugyanannak a dámszarvas bikának az elhullajtott agancsai.

Különleges perspektíva az idei pár agancsról!

Kilátás a 7. emeletről

3D vetítőterem

Pózolj vizával!

Tisza-tavi Vízi sétány: pallósor a tavon kilátóval, madárvártákkal, susogó nádassal. A sétány nem megközelíthető szárazföldről, kizárólag csónakkal, a Fűzfa pihenőpark saját kikötőjéből indul a járat. Itt kell a jegyet is megvásárolni, majd adott időpontokban indul a csónak. Mi olyan szerencsések voltunk, hogy egyik hétköznap kizárólag minket vitt át a hölgy, és senki, de senki nem volt rajtunk kívül az egész sétányon!! Mintegy 70 percet tudtunk így sétálni a teljes békében és nyugalomban. Felejthetetlen élmény. Szúnyogirtó spray, naptej, fejfedő és ivóvíz alap, hogy legyen nálatok!

Érkezünk a csónakkal a sétány bejáratához.

Gyönyörű tájékoztató táblák

Hangulatos pallósor

Néhol útelágazás egy madárvárta felé.

Eltévedni nem lehet, minden ki van táblázva.

Csend, nyugalom, susogás.
A nádirigó összetéveszthetetlen cserregése.

A kilátóból a Sarudi-medence nádasai és nyílt vizei tárulnak elénk.

Pihenőpadok és játszóhelyek az egyik kis szigeten.

Bringázás a gáton, Kiskörei Hallépcső és a Nyaralóhajók központja: kétségtelen, hogy a Tisza-tó megismerése biciklivel tud teljessé válni. Az autó elvisz ugyan Sarudra, Kiskörére, bárhová, de nem a parton halad az út, míg biciklivel csodálatos tájakon tekertünk. A Dinnyésháti pihenőnél terveztünk egy nagyobb pihenőt, ám mégsem álltunk meg hosszan, mert legnagyobb meglepetésünkre minden strand fizetős a bringásoknak is (átkerekezhetsz rajtuk, de ha megállsz a parton, fizetni kell).

Bringázás a gáton, közvetlenül a víz mentén, gyönyörű tájakon!

Egy-egy üresen hagyott horgászpihenőnél megálltunk.

Kilátás a Laskó-hídról

Hattyúcsaládok jönnek-mennek a vizen zavartalanul.

Bringás hangulatkép

Kiskörénél a szép új kilátó miatt kanyarodtunk le a kerékpárútról. A kilátó mellett található nyaralóhajók központjába (báziskikötő) csak besétáltunk volna prospektusokért, de az ajtóban szóba elegyedtünk néhány kedves úriemberrel. Akik mind a nyaralóhajók vezetői vagy alkalmazottai voltak, mint kiderült. Meghívtak minket, hogy menjünk, nézzük meg a hajókat - hohó, természetesen, örömmel! Fotózgattam, majd érkezett az ajánlat: kipróbálnánk-e egy körre az egyik hajót? Hogy micsoda? Persze! Félretéve aznap esti terveinket, azonnal felpattantunk az egyik nyaralóhajóra, hogy Tibor, a kapitány elvigyen minket egy rövid körre. Beszélgettünk az úton és közben szívtuk magunkba a felejthetetlen élményt. Ezúton is köszönjük a gáláns ajánlatot és az örökre belénk vésődött emlékeket! (Egy ilyen hajókázás, mint utólag megtudtam, 50.000 Ft-ba kerül.)

Itt "laknak" a nyaralóhajók: a kiskörei kikötőben külön stégjük van.

Belső irányító egység.

Külső kormány

Tiborral jókat beszélgettünk.

Kilátás a kiskörei kilátóból a duzzasztómű felé.

A kilátó impozáns épülete.

Tekertünk tovább, hogy lássuk, amiért elindultunk. A hallépcső Poroszlótól kb. 26 km-re található, mi bringával ezt a távot odafelé több részletben lassabban, visszafelé egyhuzamban kb. 1.5 óra alatt tettük meg. A hallépcsőt 2016-ban hozták létre azzal a céllal, hogy a hatalmas vízmagasságbeli különbséget kiküszöböljék, és a halak oda-vissza tudjanak kényelmesen közlekedni a gát, a zsilipek ellenére. Van egy betekintő ablak is, hihetetlenül vicces, ahogy az útközben éppen felfelé haladó, "utazó" kisebb-nagyobb halak kitekintenek ránk az ablakon!  A közelben található a Jóreménység-félsziget, amiről a film is készült, de mivel már alkonyodott, sajnos ide nem tudtunk eltekerni, vissza kellett indulnunk Poroszlóra. Az aznapi 52 km tekerés, látnivalókkal és vacsival együtt mindössze 4.5 óra alatt kissé megviselte a fenekünket, de jó móka volt, és egy visszajelzés a testünktől, hogy azért még bírjuk a strapát így negyven felett is!

A kiskörei duzzasztógátnak köszönhetjük a Tisza-tavat.

A hallépcső azonban jóval később jött létre, természetvédelmi
okokból.

Betekintő ablak.

A visszafelé, árammal szemben úszó halakat látjuk haladni.

Jól látszik a lefelé és a felfelé út a halak számára.

Tekerés visszafelé alkonyati fényekben.

A gáti bringaúton mindenhol
ilyen tájékoztató táblák segítik
az eligazodást.

A gáton a horgászok kocsijai mellett suhantunk el.
A naplemente még annál is szebb volt, amit a kép mutat!

Zárásként pedig beillesztek egy látványos videót és egy csodálatos jelenetet fotón (egy juhász épp hazaért a nyájjal):

Szeretnél havonta friss, tartalmas információkat kapni barangolásainkról, kirándulásötleteinkről, múzeumlátogatásainkról, jó szállásokról? Iratkozz fel hírmagazinunkra:

BARANGOLÓ HÍRMAGAZIN FELIRATKOZÁS

1 megjegyzés:

1. Fontos adalék, hogy a Sarokház Cukrászda fagyirészlegén a cukorbetegek is megtalálhatják a számításaikat 1-2 gombóc erejéig. Egy ideje alapból ezt nézem egy fagyizóban, úgyhogy ránagyítottam a képre elolvasni a kínálatot. :-)